Det er ved at være noget tid siden, jeg har bevæget mig ud på match race banerne. Men nu skal det være.

Det er lykkedes mig at få en invitation til det kommende WMRT event i Tyskland: Match Race Germany, d. 19-24 maj. Og efter lidt opsøgende arbejde har jeg også fået samlet et rigtigt godt hold at tage derned sammen med. Det kommer til at bestå af Rasmus Køstner, Jann Neergaard, Niels Gramkow og Phillip Guhle. Båden vi skal sejle i er Bavaria 35 match.

Jeg har været en del på farten på det seneste, og derfor kommer vores træningsindsats til at begrænse sig til 2 timer i aften d. 17 imod lokale helte, og i morgen formiddag imod Bjørn Hansen. Dernæst hedder det afgang i bil sydover og officiel træning onsdag kl. 9-13 inden rigtig stævnestart d. 20.

Vores chancer dernede tror jeg egentlig er ganske gode, men det helt afgørende er, at vi hurtigt får styr og ro på boathandlingen, hvilket giver overskud til at koncentrere sig om modstander og bane. Ligeledes bliver det afgørende for os, at vi kommer godt i gang med stævnet og får høstet nogle point tidligt i første runde.

Klarer vi den til kvartfinalen, tror jeg alt er åbent, og det bliver dagsformen hos både os og modstanderne, der kommer i spil. For det niveau, der bliver sejlet på ved Tour stævnerne er virkeligt højt. Alle de helt små detaljer i sejladsen har betydning for udfaldet; er man i topspeed 27 eller 29 sekunder efter en stagvending, flyver spileren 12 eller 20 meter efter topmærket, slå man præcist under pres-linien eller rammer lidt for tidligt, og mister højde ud af vendingen, starten man lige i skuddet eller er man 3 sek for sent osv, osv. Alle eksempler der beskriver gevinst eller tab i forhold til modstanderen.

Det er sejlads på topniveau  – og det er fedt!

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(required)

(required)

© 2010 Jesper Radich Suffusion theme by Sayontan Sinha